tisdag 30 augusti 2011

pluggesti schmuggeti!

igår var alltså första dagen på resten av mitt liv. eller näe, resten av mina studier! det började med lite introduktion till kursen Omvårdnad och medicinsk vetenskap inom kirurgisk vård och akutsjukvård, 22,5 hp. (nu kan du andas igen).
och det kändes, som det iofs har känts i början av varje termin - nu börjar vi snacka slafs här, i like.
denna pepp kan också ha fått sig en skjuts av att jag hade med mig ett sånt fint pennskrin till skolan och därför hade gått in i någon form av regress


sedan hade vi en utgångspunkt om en patient med akut buksmärta, vilket ledde till fantastiskt fina frågor som jag ska götta ner mig i böckerna efter svaren till. jag tror det här blir en asbra termin. jag är klädsamt livrädd för praktiken vi ska ha men försöker tänka på exempelvis små hästar istället.

för att fira denna nya skolstart åkte jag och klättrade. de hade bytt ut hälften av alla leder till både mitt förtret och min förtjusning, fast mest förtjusning faktiskt. det var allmänt pepp stämning och om det inte regnar på onsdag ska vi ut till käraste predikstolen och härja. hej blåsor!!!

sen kom jag hem, sådär en niotio på kvällen och tänkte att nu är det ju en jättebra tid på dygnet för att göra tio miljoner falaflar. skiiiitgoda blev dom :) kom hit och ät gott folk!
tänk hur det kan gå när man inte har en teve.



idag ska jag sitta på föreläsning till tre. sen plugga akut buk till sju. sen ska jag strippa.

btw är det någon som har pimpat min flamingo.

..längst ner på bilden skymtas kvällens middag, exklusive makaronerna :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)