söndag 7 augusti 2011

pride 2011

dykes on bikes. när de börjar rusa motorerna börjar paraden. och de flesta börjar gråta en skvätt för det är ju bara för fiiiint!

WORD!!!!

frida och jag och svetten av tiotusen tyska bögar på ett dansgolv med discorök och lady gaga.

***

så var det pride då. herre min je.
cykelturen dit var lika angenäm som dehydrerande, men det sistnämnda gjorde ju inte så mycket för på pride är det som att alla lever på något slags lyckorus med extra multivitamin och all homeostas en någonsin behöver.

sammanfattningsvis var jag på inga föredrag, workshops och shower alls (vilket annars brukar vara ett obligatorium, men jag har ju lärt mig av två års universitetsstudier att jag passar bättre ute i solen med en öl).
fester var jag på däremot. och öl ute i parker drack jag. så värt att jag av bara farten råkade vaska både öl och garderobsbricka. men oj vad det dansades (jag som oftast brukar banga när det ska gås ut, tänk vad lite regnbågsflaggor gör med en)

och paraden. fyra timmars gående fest, en liten oerhört uppfriskande regnskur och jag var så glad att jag fick ont i ansiktet. jag blir alltid lite sentimental och gråtfärdig över hur fint det är med prideparaden. alla borde gå dit istället för att hänga på ikea eller ullared eller vad nu heterosar gör.

och en annan grej, jag träffade en person jag inte träffat på länge, och inte alls hade trott att det skulle vara så trevligt att träffa. och det gjorde mig oerhört glad.

tack för idag. imorrn ska jag flytta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)