onsdag 10 augusti 2011

currykors WTF!

jag är i mitt förra hem, hemma hos bosse, och städar.

eller nej det har jag ju redan gjort, nu dricker jag upp gammal slånbärslikör och väntar på bättre tider (alltså att det slutar ÖSREGNA) så att jag kan cykla med mitt sista lilla lass saker hem till mitt nya hem.

häromdagen skulle jag och frida börja flytta, men feta ryggsäckar, en cykelkärra som är sned och tusen påsar på styret.
det började ju väldigt bra, tills vi kom till DÖDSGUPPET. där hoppade en hjulet av kärran och ingen skiftnyckel eller vaselin hade vi att fixa det med (vilja och våld fanns, reds. anm.).

jaha. åkte hem till mattias och gjorde en oerhört hemgjord lagning av det hela. mattias blev grön av färgen på vagnen, men det gjorde ju inte så mycket eftersom mattias vanligtvis brukar bli grön när vi umgås. sen åkte vi hem till mitt nya hem och packade upp. sen åkte vi hem och skulle ta en till vända. vad händer då? cykeln får DÖDSPUNKA på precis samma ställe som hjulet hoppade av på. hallå, currykors, vad fan är ditt problem!!!

efter det lasset satt vi, jag, frida och klara som hade slutit upp på mitt framtida vardagsrumsgolv och åt jordnötter. eller satt och satt. sådant händer ju knappast när klara är med. folk förvandlades till apor och helt normalt civiliserat umgånge förvandlades till någon form av brottning. jag tror jag bet frida i knät.

efter några timmar kom min pappa med flyttlasset som var så stort att jag skämdes (med det var ju faktiskt ALLA mina saker som flyttdes då, typ tre lådor är kvar på vinden som snart inte är the vind längre. så då är det coolt att skämmas)

nu har jag packat upp nästan allting. druckit folköl och lyssnat på det här samtidigt.
nu tror jag det slutat regna så jag ska åka hem och dricka kaffe :)

1 kommentar:

say it! (och vinn unika handarbeten!)