torsdag 14 maj 2009

sockerdricka

idag hade jag sockerdricka i en fingertopp. det var lustigt tyckte jag och gick såklart runt i hela kollektivet och skröt. då visade det sig att varken kolmårdstrollet eller ida visste vad jag snackade om.
hur kan man inte veta vad sockerdricka betyder??

för övrigt har jag denna dag förvärvat:
en massa regn i ansiktet när jag sov på balkongen=ovanlig väckning
två biljetter till en teater på tisdag=födelsedagsdejt med moa
asmycket nässlor=soppa
som vanligt salig blandning fysiologiska kunskaper=disa är nörd, be ware

visste ni till exempel att om man blåser eller smeker nånstans på kroppen där det gör ont, så är det speciella nervprylar i hjärnan som prioriterar signalerna från känselcellerna istället för dem från smärtreceptorerna. det är därför det gör mindre ont om man blåser och har sig. smart va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)