lördag 30 augusti 2008

idag var vi och firade min morfar som fyller 90 på måndag. nitti. galet.
och massa kul folk, två galna kusiner och två ännu galnare kusinbarn som gick väldigt bra att stolla sig med ute på gräsmattan. det är kul att kasta upp folk (särskilt fyraåringar) över axeln och springa iväg med dem samtidigt som man låter som en gorilla.

imorrn ska jag försöka hooka upp med mina gamla panchisar och kanske några nya.
och för att inte fundera för mycket på hur allt ska vara eller bli eller nåt överhuvudtaget (fastän mitt grubblande emotillstånd förbättrades när jag köpte nya skor för 1300, jag ska genast skriva till sex and the city och tacka dem för tipset), ska jag förkovra mig i min nya bästis Naturkunskap B. vi har ett mycket givande förhållande. jag läser och läser och varje gång jag kommer fram till elläran tvingar den mig att istället sjunga åttitalspop med fint gitarrkomp för den. eller så brukar jag visa den gamla bilder på mig från när jag var liten,
de här tillexempel hittade jag i en gammal schiffonje-låda (vem kom på ordet schiffonje, det har lixom en fransk början men ett slut på jämska...)jag vet inte varför jag och erik ser så svåra ut.
(personen utan bamsemössa är min ömma moder)
sen blev vi glada :)
(personen utan bamsemössa är fortfarande min ömma moder)

...detta trevliga umgänge får förödande konsekvenser för mina kunskaper om watt, ampere, kondensatorer och ackumulatorer, men det är en kompromiss jag kan gå med på så länge.

jag återkommer med fler rapporter om mitt högst opretentiösa pluggande (fast det är ganska pretto egentligen). hade jag inget syfte med det skulle jag ju inte plugga alls, så det är per definiton pretto. jag funderar till och med på att vattenkamma sidbena och skaffa läsglasögon för att bevisa det.
(nu vet jag inte riktigt vad jag snackar om)

taklagsfest ska ni ha, och välkammad utter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)