lördag 9 augusti 2008

hundbajs

nu känns allt en aning bättre.
emma kom hem. typ några minuter efter sista gången vi såg henne hade tydligen nån tagit hand om henne, gett henne till nån som brukade ta hand om katter. i östhammar. av alla ställen östhammar. som att nån bara förutsate att hon var hemlös, men varför skicka henne till östhammar. hon kom iallafall hem igår morse och vi har matat henne med raidad lax och ost. och kärlek.

sen gick jenny och elin och handlade och frågade om jag skulle ha nåt, nja, en överraskning sa jag. och de kommer hem med ett paket fullkornsbokstavskex där det står jag älskar dig, med kex, på förpackningen. så himla fina!

sen drack vi öl med folk och jag hade en utläggning om små hundar och stora hundar, okej de känner igen varandra på lukten, en pekingeser och en grand danois. men om två människor såg så olika ut, då skulle man ju tro att iallafall en av dem var nåt slags troll. och så helt plötsligt trodde alla att jag jämförde dvärgar med bajskorvar (bajskorv var i det här sammanhanget bara ett storleksmått, inte för att en minihund ens är liten som en, men det säger man efter några öl)
jag fick det inte lätt kan jag säga.

ikväll ska jag cykla mot norrköping. det ska bli intressant. både resan och besöket.

nu är det pannkaka.

(och allt känns lite bättre, vacklande hoppfullt. det ordnar sig)

2 kommentarer:

  1. Allt ordnar sig. Everything will be ok in the end. If it's not ok, it's not the end.
    Jag har också tänkt på det där med hundarna, känns sjukt att en chihuahua är samma art som en sankt bernhard. Kan de para sig med varandra?

    SvaraRadera
  2. aah...bra det där om slutet :)

    teoretiskt sett måste de ju kunna det, men rent praktiskt känns det en aning perverst.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)