tisdag 26 augusti 2008

det är inte alltid så jäkla lätt. fast det är inte heller lätt att veta vad det är som är så svårt - egentligen.

det är lätt att tänka för mycket. det kan bli galet om man tänker för lite.
och så handlar det ju om vad man tänker på.
fast egentligen handlar det om att göra det bästa av situationen.
om man inte har det man hade förr, och inte vet vad man kommer få sen, då står man där med hjärnan och benen spretande åt olika håll och pissar på det man har just nu.
och då blir man inte glad.
då kan man säga till sig själv att vafan ryck upp dig och gör nåt bra istället.
men då kommer hjärnan och frågar "vad är det som är bra - egentligen?"
och så håller det på.

ja, på grund av det ena med det andra och roten ur det sjunde delat med kvadraten på 42, är det som att jag inte riktigt är i balans med mig själv just nu. eller i balans med mitt liv, mina planer och min situation heller för den delen. vilket måste göras nånting åt.
kan någon säga vad?

jag har försökt med följande

1. gå ur svenska kyrkan (inte så svårt som man kan tro) http://www.uturkyrkan.se/

2. rott ut på sjön med jonatan och plockat en massa svamp. sen rott tillbaka och kastat kottar i vattnet

3. kollat upp huruvida det går att plugga upp Naturkunskap B på distans vilket ändå verkar som att det kan lösa sig

4. beklagat mig i min blogg (läs ovanstående ordbajs)


i planerna för resten av min självömkande period mellan sommaren och innan hösten ingår minst följande:

* Gå till tandläkaren
* Ge blod
* Lära mig minst en låt bra på gitarr, företrädesvis på elgitarren, mest bara för att få skriksjunga till den
* Köpa nya springskor och springa iallafall en liten runda varje dag
* Lära mig watt, volt, jonföreningar, axoner, blyackumulatorer, matspjälkning etc etc
* Läsa lite andra böcker än Naturkunskap B
* Åka till Stockholm och strippa
* Äta minst en väldig mängd popcorn och se på gamla Bert-avsnitt med Ange

inte så hemskt deprimerande
inte så himla många saker är ju egentligen hemskt deprimerande. det handlar ju bara om hur man förhåller sig till dem. och jag som oftast brukar se mig själv osm en positiv person blir både förvånad och lessen när jag ibland inte är det. och så försöker jag skylla mig själv, men dte hjälper lixom inte.

mööh.
nu ska jag åka till staden och köpa joggingskor. lite shopping löser alla problem!

1 kommentar:

  1. nya skor- i vilken form det än är, är alltid bra för välbefinnandet! ;-)

    Du är förresten utmanad- kolla min blog!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)