fredag 5 september 2008

status quo

nedanstående var min höstplan, nu har jag ugglat i falun i snart två veckor så det är dags för lite halvtidsbedömning

1. Gå till tandläkaren
2. Ge blod
3. Lära mig minst en låt bra på gitarr, företrädesvis på elgitarren, mest bara för att få skriksjunga till den
4. Köpa nya springskor och springa iallafall en liten runda varje dag
5. Lära mig watt, volt, jonföreningar, axoner, blyackumulatorer, matspjälkning etc etc
6. Läsa lite andra böcker än Naturkunskap B
7. Åka till Stockholm och strippa
8. Äta minst en väldig mängd popcorn och se på gamla Bert-avsnitt med Ange

status:
1. kan bara utföras i uppsala, tid är bokad
2. det går inte att gäst-ge i falun (retards)
3. jag övar för fullt på denna eminenta pudelsolo-låt. om det inte var för att både gitarr och förstärkare inte riktigt håller måttet fattas bara frisyren (typ)
4. ja, köpta. för 1300. sen fick jag nageltrång. shoes is a bitch and then you die. (men de är fina och svarta och röda och har gore tex)
5. jag är ett vandrande uppslagsverk, en symfoni i allmänbildning, en riktig pluggis. mina bästa vänner heter kolvätet och kopparspolen. I am the king of naturkunskap B
6. jag har läst lite annat ja, men mest tittat på scrubs måste jag erkänna. det är inte dumt det.
7. mission inbokat, mission not completed än
8. ange är ju för bövelen och lyfter skrot i sydafrika. men inom en snar framtid kommer vi båda befinna oss i uppsala - då!

jag har även:
sytt ett linne
plockat stora mängder svamp
avverkat en ansenlig mängd syskonslagsmål
klippt mig
jobbat tre av fem inplanerade dagar
druckit ungefär tre liter mate varje dag
hängt, slappat, snackat, försökt raida, vinat och kollat film med min eminente vän jonatan
sett mamma mia med min eminenta mamma. den var soft, jag blev glad och abba är fortfarande lika bra som när jag först hörde dem.
blivit ett stort fan av erasure (jag upphör aldrig att förvåna mig själv, men efter schlagerkvällen på pride borde ju nåt i det här slaget vara väntat)

jag skulle vilja påstå att det går ganska bra.
imorgon ska jag forsätta förkovra mig i kolvätenas antastiska värld. jag ska så att säga dricka metanol till frukostfrallan.
moohaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)