söndag 13 november 2011

pappa

är han inte söt?

det här är alltså den totalt opretentiösa pappan som säger:
"man får inte vara dum, då kan man bli chef
"

och pappan som år efter år bakar samma fantastiska limpor, och som kommer med en nybakad varm skiva med smör på när han bakat klart

och som får göra lite som han vill, eftersom han inte har nån akademisk belastning

det är han som, när jag ringer och allt har pajat, säger "okej, nu får vi ta det lite lugnt och lösa det här" och som sen på nåt vis får allting att verka rätt enkelt

och sen går och bygger finfina träkajaker till alla som vill ha

han är pappan som lagade konstiga omeletter med ris och skit i, som tog med oss till badhuset varje fredag och med varsam hand petade mig på örat tills jag somnade varje kväll när jag var liten.

och han är den som utan tvekan hjälper till med allt han kan, som förser en med alla praktiska prylar en nånsin skulle behöva och alltid ger vidare en känsla av att allt ordnar sig.

jag älskar dig pappa!!!

2 kommentarer:

  1. Å jag älskar dig, allra finaste och bästa dotter!!!

    SvaraRadera
  2. Fan va fint! / Anna

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)