fredag 18 november 2011

en massa veckors praktik-check!

nu är jag officiellt fääärdish med en aslång praktikperiod.
först sex veckor på urologen. bästa avdelningen med hur mycket som helst att göra och lära sig komma ihåg. jag fick jättefint beröm, fick ta hand om kroppsvätskor i alla tänkbara färger och lärde mig sjukt mycket i största allmänhet. samt hade stört trevligt med alla andra som jobbade där. jag kan helt ärligt säga att jag lätt vill jobba där när jag är klar i juni.

sen en vecka på ambulansen. det vet ni ju redan om. snyggaste tishan men lite för mycket soffsittande för min smak.

och igår gick jag sista dagen på operation. gick hem fem minuter efter att ha sett en bit tjocktarm tas ut. fick intubera folk och ha rymdpyjamas på mig. det var kul...fast det roligaste är nog att stå där och gräva...det fick jag inte göra...

igår firade jag detta accomplishment genom att nöta järnet på en klätterled, gunga runt i lite rep, svära och bröla över crimps från helvetet och dricka bärs med en massa fint folk. nu kommer livet sluta bestå av satans tidiga morgnar och istället bestå av vetenskaplig metod som nästan är värre. men det blir nog bra. (jag kanske hinner blogga lite mer oxå...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)