söndag 24 februari 2008

en sån här lista va #2

den här grejen fick jag av min vän anne för aslänge sen. nu städade jag i min mailbox och hittade den. tänkte att den kanske kommer avslöja några hemligheter om mitt liv som jag inte själv vet ?

det hela går ut på att jag begagnar mig av shuffle-funktionen på min iPod, och svaren på frågorna blir låt-titlarna som slumpas fram.
(nu är det så att min ipod befolkas av miljarders låtar jag inte hört förut (men tänkt att jag ska lyssna igenom nååån gång...?), så jag tänker faktiskt fuska och bara ta med låtar som jag hört och kan relatera till.haha.

1. Will it be ok? Bohemian Rhapsody (Queen)

2. How are you feeling today? Vidrar vel til Loftárásá (Sigur Ros)
...det betyder att jag inte vet för jag förstår inte vad de sjunger...

3. How do your friends see you? A case of you (Joni Mitchell)
...det var ju fint...

4. Will you get married? En fången Fågel (Nicolai Dunger)
... hah, dagens bästa!...

5. What is your best friend's theme song? Fattig Bonddräng (Tommy körberg)
...mina bästisar vill snusa och slåss och ändå komma till himlen...jodå...

6. What is the story of your life? Somedays (Regina Spektor)
...ja en del dar är sjukt bra!..

7. What was high school like? You Learn (Alanis morrisette)
...ja en del...

8. How can you get ahead in life? Giant (Herman Dune)
...en jätte?...jag får ta anabola...

9. What is the best thing about your friends? Ramalama bang bang (Roisin Murphy)
...vad nu det betyder, men det låter bra...

10. What is today going to be like? Du får mig (Lars Winnerbäck)
...vem får vem?...

11. What is in store for this weekend? Det Gamla gänget (povel ramel)
...så sant som det är sagt :)...

12. What song describes you? Erotiska biografen (Hassan)
...maaahahaah!!!!...

13. How is your life going? The Pressure (Moneybrother)
...jag tycker inte jag har så mycket press på mig...

14. What song will they play at your funeral? The Door (silverchair)
...?...

15. How does the world see you? Bullet proof...i wish i was (Radiohead)
...ja det var ju lite dubbeltydigt men ändå ödmjukt...

16. Will you have a happy life? Mean Man (Detroit Cobras)
...jag ska akta mig för dem...

17. What do your friends really think of you? Land of a thousand words (scissor sisters)
...mhmm...

18. Do people secretly lust after you? They long to be close to you (Cranberries)
...tsss, jaså ;)...

19. How can I make myself happy? Min älskling har ett hjärta av snö (Lars Winnerbäck)
...detta kan bara betyda en sak: Kokain!!...

20. What should you do with your life? Frosti (Björk)
...aahhaaaa...det var som jag trodde...spela typ xylofon!!!....

21. Will you ever have children? Helgdagskväll I timmerkojan (Sofia Karlsson)
...eld kött och brännvin är inte bra för barn...jo, eld är nog...


haha, det här få jag göra igen. en del helt klockrena svar! nu ska jag gå o ta mig en lina kokain, hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)