tisdag 5 februari 2008

"man stoppar ju inte en kub i en krabba utan anledning"

nu har jag hasat mig ner till skeåne (om hasa kan innefatta att köpa inte bara en, utan två X2000-biljetter på tradera för femti spänn styck (synd att jag inte är en skitfet amerikan som behöver ett extra säte för ena skinkan) och sitta där och lyssna på en gammal silverchairskiva i ipoden i 200 km/h). jag försökte sälja tillbaka en av biljetterna till konduktören som en annan typ souvenirförsäljare, men han fattade nog inte riktigt vad jag menade.

helgen har bestått av
1. sjukt många beställningar på jobbet precis innan köket stängde
2. dansande till doktor kosmos i empans gigantiska hus + en del canadaplaner och ätande av matrester från jobbet
3. figurballongstävling, tillsamman med fias släkt. innefattande en meterlång vattenballong i fias säng, upppumpande av ballong med sodastreamer. + fias mamma som missförstått det här med år och trott att fia fyllde 125, inte 25.
4. sjukt vacker och fasligt god smörgåstårta a la fia (jag har bara kusliga minnen av smörgåstårta nån gång från när jag var liten. jag förstår inte hur man kan blanda cornflakes, leverpastej och vindruvor)
5. sjuttitusen fantastiska människor invaderande vårat hus, inklusive en som gjorde entre i en låda (gisen), en som fastnade i lådan (jenny), tre stycken som dansade i och med lådan(empan, gisela och fia), en som såg ut som morran i runda svarta glasögon (jonatan) en som hade en fin dollypartontshirt (signe) en som till min förtjusning, gjorde en skriet-imitation efter att han däckat i soffan, och sen tyckte att jag såg ut som runar (matso), en som laddade ner en massa oruplåtar i en väldigt underlig pose (frida). ingen nämnd ingen glömd.
6. något mindre än sjuttitusen människor, men ack så trevliga, som gräddade ekologiska pannkakor och bjöd på glass på morgonen.
7. en galen skrattatack (flera gånger)
8. en disa som hade namnsdag
9. ett tappert men misslyckat försök att gå upp fyra på morgonen för att bjuda på tradera-biljetter.

kort sagt: grym helg

till slut kom jag hem till bror min och blev utfodrad, samt fick stifta bekantskap med en liten mjuk och glittrig krabba han fått ev en polare i present. den hade en mystisk kub i sig som de hade undersökt med en fet förskärare för att fatta att man skulle dra i krabbans svans (ja den här krabban hade det), varpå kuben inuti krabban som i själva verket var en liten vibrator får krabban att dansa lite baklänges inför allas beskådning och beundran.
vi har också tittat på väldigt roliga bilder på bananernas evolution (erik och hans flickvän är charles darwin version 2.0)

imorrn eller nån annan dag hoppas jag få nåt slags meddelande från jesus som befinner sig nånstans i europa. sen ska jag åka dit vart det nu är och hänga och jag har absolut ingen aning om nånting, men det känns ganska soft. skulle jag vilja veta vad som skulle hända kunde jag ju lika gärna köpa en charterbiljett till kanarieöarna, men där är garanterat inte jesus och inte min själ heller.
nu får det räcka.
löööv

1 kommentar:

  1. det låter så skojigt att du ska träffa jesus :)
    tänk om du skulle säga det till nån kristen fanatiker - den skulle bli eld och lågor!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)