söndag 18 mars 2012

vad jag gjort i helgen-lista

  • däckat på soffan halv tio på fredagskvällen efter några avsnitt QI och ett antal våfflor (och uppenbarligen fett med utmattning). tvätten kvar i tvättstugan, alla lampor tända.
  • vaknat i sängen, hämtat tvätten, slipper alltså ha på mig mina absolut-sista-minuten-kristrosor-med-SPETS längre. löser melodikrysset med mamma över facebook, te och ännu mer våfflor till frukost (och byter tempus mitt i stycket)
  • kollar på mer QI, bästa programmet, populärvetenskapligt tramsande. me like.
  • cyklar till jobbet. 13 minuter, 4,5 kilometer, maxhastighet 30,6 km/h, medelhastighet 20,7 km/h
  • jobbar, inkl.: lägger om sår som ser ut som billys panpizza och tar 6036 steg
  • far hem och fryser
  • åker till jobbet igen. kroppsvätskor big time.
  • promenerar runt i söndagsvädret och pratar med min fina faster i telefon. funderar på att inhandla livsmedel, men träffar på en magnifik gammal kursare och glömmer bort det.
  • dansar lindyhop, lär mig charlestonsteg, tar 5700 av dessa. fett kul
  • far hem, hänger med bananflugor, 15 cm höga ärtplantor och en tallrik spagetti.
  • får feeling och sätter en bröddeg, målar ett kuddfodral och stökar till en jävla röra i vardagsummet.

bra helg vafan!


imorrn ska jag och sofia börja skriva uppsats. jag ser fram emot ungefär allt det innebär förutom själva uppsatsen. fria tider, hänga med sofia och ha valfria kläder på sig känns friskt. uppsats känns som en bra predisponerande faktor för grava koncentrationsstörningar och grundande för dålig hållning och eventuellt trycksår. dålig stil!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)