torsdag 15 mars 2012

bröd och frihet

hade sista dagen på sista praktiken idag. röjde runt som om det inte fanns nån morgondag. dopplade fötter (och mig själv), ville äta upp en boendes veckodos antibiotika för det hade sån fin godisfärg, drämde en slägga i datorn (i wish, önsketänkande som pågått i samtliga fyra praktikveckor), tog 4 742 steg. osv osv.

sen åkte jag hem och sen åkte jag till klätterväggen och missade precis min pappa som kom förbi med (ännu mer) prylar, inklusive mitt 20-åriga apelsinträd. det kommer iallafall passa finfint här hemma!

och så lämnade han det här majestätiska brödet. mums!


detta ska jag nu inmundiga med vegansk philadelphia på och lite (mycket) varm choklad till.

imorgon ska vi ha simulationsövning med en sjuk robotpatient och ett större antal förvirrade läkarstudenter. det kan bli intressant. jag känner att det kan få vara helg nu och att jag är mer sugen på att måla spaljéer.

2 kommentarer:

say it! (och vinn unika handarbeten!)