torsdag 29 oktober 2009

sur mjölk - när du får oväntat besök

mitt finbesök idag bestod av ...tadaa...hilda!
se på fan, vi kom fram till att vi inte hade setts sen i falun för fyra år sen...och ända lyckades hon hitta till mitt hus ute på vischan i mörkret.
jag blev så till mig att jag hällde sur mjölk i hennes te, (fast då fick hon mitt istället)
sen satt vi och snackade och åt ostmackor i flera timmar och pratade om bergsbestigning, resor, polsk sprit, polska biblioteksvakter, polska berg, polsk kultur och annat polskt. jag känner att polen kanske inte är så dumt ändå. (ändå? dricka zubrowka och ballaballa stora kyrkklockor som jag gjorde senast jag var där var ju inte så dumt)
och så tog vi nästan orden av varandra när vi pratade om relationer. vilket sammanträffande.

sen gick vi på banvallen och pratade om blod och slafs och gummistövlar.
riktigt najs att du kom förbi hilda!

nu har jag kollat på the shining ensam i mitt stora mörka hus mitt i natten. fast fan, jag mesade ju ur och fejsbokade mig igenom hela filmen, här hade jag ju hoppats på total skräck, men det finns tydligen ingenting som inte fejjan kan råda bot på. darn.

1 kommentar:

  1. Kul att träffa gamla kompisar!
    Förstår att du mesade ur filmen när du bor i ett hus i skogen!Har du sett "När lammen tystnar" om inte prova den nästa gång,men ha gärna sällskap!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)