söndag 11 oktober 2009

disas mode (...?)


eftersom jag nu har så många flitiga läsare känner jag viss press att bete mig ungefär som en normal bloggande människa - lägga upp kort på mig själv så att alla kan få beskåda mitt sköna yttre. kollar jag, i empiriskt syfte, runt på kända och okända människors bloggar är det en tydlig trend att
a) he upp bilder på sig själv i största allmänhet
b) he upp bilder på sig själv med dagens outfit
c) he upp bilder på sig själv med dagens outfit och skriva vart ens kläder kom ifrån och gärna hur mycket de kostade, förutsatt att de är sjuk dyra
d) dessutom skriva om sitt smink och hårprodukter

jag har ju redan funderat på att göra en modeblogg av den här bloggen men jag vet inte riktigt hur seriöst jag själv skulle ta det... fast i och för sig, en av mina hemliga drömmar är ju att bli tillfrågad av typ sofis mode på stan om var mina kläder kommer ifrån och sen finnas med i tidningen med bild och allt - bara för att avslöja att alla mina kläder är antingen 12 år gamla, hittade i en container eller hemstickade. precis som mina matvanor då :)
men seriöst, vill folk verkligen veta sånt?

hmm..var var jag nu?
jo, bilden togs igår efter att jag och ellen åkt hela vägen till åland för att där vara så inne i expressens skvallerbilaga att vi glömde gå av båten. hur white-trash får en bli alltså?
så vi satt där bland fulla tanter och gnälliga småbarnsföräldrar och åt medhavd ärtsoppa med en massa flaskor sprit i shoppingvagnen (som matchade heltäckningsmattan perfekt!) och kände att det här, det är minsann living on the edge!!!
det här med white-trashbåtar alltså.. jag hade lite samma känsla när vi åkte till riga, att en mest sitter och har kul för att hela grejen är så o-hipp.
det är typ som ullared fast på en båt, folk släpar med sina ungar och köper kopiösa mängder vingummin och öl, äter tattig mat och bjuds på ett välvilligt men ack så slätstruket husband som spelar covers på typ creedence.

***
senaste veckan har vart rätt jobbig. det började med en narkoleptisk baksmälla som övergick i allämt värdelösa föreläsningar (det kommer mer om det, här ska skrivas arga brev!) och allmän opepp över det mesta, men den här veckan kommer bli sjukt bra!!
imorrn har fia lovat att bjuda på snigelsoppa (?)
på tisdag ska det fikas med gräddbullen & co, sen klättras och kläs av kläder för pengar
onsdag - spex
torsdag - mer spex
fredag - antingen korridorsfest eller något slags krig med en feministlesbian i sthlm
på lördag är det HBTH- konferens i stockholm och finaste folket kommer vara där :)
och på söndagen ska jag jobba och snylta mat
+ gruppPM, PM-opponering(herreminje), statistikseminarium, prov i puls och blodtrycksmätning.
och så ska jag räkna pajformer.

för övrigt har jag fått i uppdrag att tillverka fina saker till sexdagarna i norrköping. mycket hedrande uppdrag måste jag säga :)

7 kommentarer:

  1. Haha, så jävla bra bild. Du höll ju vad du lovade i alla fall! :D Vi syns! :D

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det vore kul om du kom i tidingen, det e sånt jag vill läsa! Men undra om den kommer hela vägen till skåne? Vi har ju mest Sydsvenskan och sånt... fast jag har ifs inte den heller, men Lommabladet! Kan du inte vara på bild i Lommabladet!?

    Blir annars lite nyfiken på vad det e för fina saker du ska tillverka till sexdagarna? En stickad kondom? Kanske en virkad butt-plug? Kan du inte lägga upp bilder på dom?
    Ska du vara med på föredragen också? Isf kan du får referera på bloggen om "Vad alla borde veta om kuken" och "Fittfascination - fakta, kuriosa och goda råd om fittan". Känner att mina 5 år i Alnarp har lämnat visssa luckor på dessa områden...

    SvaraRadera
  3. haha, fy fan vad ful du är! :) men ack så vacker samtidigt.
    men halla, sniglar, äter du sniglar? låter i övrigt som en trevig sammankomst. och nakenbilder vet vi ju att du är bra på.
    buuuut, its a secret vad som tillverkas skall. om jag får bestämma.
    och när kommer smink- och hårfixartipsen? vet att du har flea på lager...

    SvaraRadera
  4. Äter du tolv år gamla stickade saker? Bleech!
    Fast iofs, spagetti går kanske att sticka. Gör det. Nu.

    SvaraRadera
  5. åh vilka roliga kommentarer!!! :D


    amanda: är jag någonsin oseriös?

    anna: det kommer det kommer, modereportage är på gång!
    jag får inte säga vad det är för nåt, men det kommer bilder seanre..typ i november :) fast jag ska inte vara med...eller förmodligen inte men jag kan agera fittfakta-inforamtör lite undercover här på bloggen om du vill :P

    frida: du är också vacker, och lättlurad. sniglar? neee.
    mina hår o sminktips kommer snart!

    erik: ja men typ... jag o mats tänkte faktskt sticka en tröja av smält mozzarella en gång..men vi hade inga stickor...får göra en empirisk undersökning!

    SvaraRadera
  6. Önskar jag kunde komma på lika roliga kommentarer som dom här ovan,men du skriver så många roliga saker så jag kan bara säga,du är verkligen JÄTTEROLIG!!!

    SvaraRadera
  7. Men du ser GROTESK ut på bilden!!!
    gör inte så!!!!
    Vill INTE se!!!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)