torsdag 29 oktober 2009

i'm lost but i'm hopeful

mitt i allt elände kommer jag på mig själv med att gå ute i skogen (visserligen på väg till ica maxi men det visade sig inte vara lika hemskt där som alltid, mer om det senare) och lyssna på hand in my pocket med alanis morissette


och den lyssnar jag ju typ bara på när allt vart sugigt ett tag och jag äntligen blivit pepp på nåt vis igen. det är väl bara att tacka och ta emot, fast jag vet att det kommer gå upp och ner ett tag nu.

igår kändes skolan mer förvirrande än vanligt och själva grejen med att tio personer tillsammans ska skriva typ två PM på två veckor är ju helt koko.
näe, säger jag bara.
i ren protest började jag känna mig sjuklig och trött (eller så kan det vara att immunförsvaret kommit igång efter två månaders psykisk stress) så jag åkte hem och däckade.

idag roade jag mig (?) i flera timmar med att läsa olika fitnessbloggar. jag måste vara riktigt sjuk alltså. läsa om hur många gram kyckling och tonfisk de äter och hur många träningsövningar de gör och se bilder på folks deffade magrutor.
näe, säger jag bara.
väga hur mycket dött djur en ska äta, que? skryta om armhävningar, va?
det är mycket finare med kurvor


vad ska en hitta på när en är sjuk? jag har ju inga kanaler på min teve, har lånat the shining på bibblan men vågar som inte kolla, orkar inte städa badrummet fastän jag borde och är för rastlös och tankfull för att ligga och pilla mig i naveln. tips mottages tacksamt (det är bara några dagar kvar i tävlingen nu....)

så jag gick till ica där de bjöd på både det ena och det andra, lätt dagens höjdpunkt hittills att lyckas pricka in en massa gratis mat sådär. choklad, kemiskt smaksatt fil, olika ostar :)
jag blev så till mig att jag stoppade mina två jästpaket i fickan och glömde betala för dem sen.
där fick ni, ica maxi!

ni fick jag finbesök :)
kramiz

4 kommentarer:

  1. Ey! Sven!
    Har sitter jag i monsunregnet och har en ommande rav och ett glatt humor! Living the dream wohoo!
    Hur ar det med dig? Later laskigt det dar du haller pa med men med gratis jast loser det sig nog!
    Jag far hora varje dag att jag ar lik en filmstjarna, kanske darfor vi blev jagade av en bollywoodfixare! Dert at mycket no.
    Imorgon satts mina kartkunksaper och moppekorningskunskaper (de ar obefinfliga) pa prrov...vet aldrig var det slutar men ar det en fest sa ar det.
    Massor kramar och pussar
    sven (lyder du mina formaningar? om inte gor det!)poss

    SvaraRadera
  2. Gör en oggla, det blir man frisk av. En pärl-oggla kanske.

    SvaraRadera
  3. sven-en ömmande räv, det låter tryggt, jag hoppas bara att den inte slagit sig för mycket i de östgötska skogarna.
    gratis jäst is the shit, fyra av fem toast, kanonkul! fast nu är jag hemma i falun och kommer få en prima limpa med mig hem så jag kanske får donera den snodda jästen till nån annan.
    filmstjärna, klart du är, du har ju vart med i asmånga filmer. typ som när vi åker duschdraperi och när vi var i parken och de filmade oss och allt blev surrealistiskt, sen har ryktet gått ända till indien, världen är liten :P
    om jag känner dig rätt så kommer du köra ner under matsalsbordet ungefär sju gånger men de regionerna känner du ju till vid det här laget så det går säkert bra.
    saknar dig massor! jag lyder dina förmaningar tills du kommer hem igen (och sen också).
    puss o kram!

    SvaraRadera
  4. Bevare mig väl för att skriva 2 PM med 10 personer,alltså 10 viljor,undra på att du nästan blev sjuk!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)