onsdag 21 oktober 2009

det ballar ur!

idag skulle vi ha pluggat. imorrn är det nån slags webbtenta och nästa vecka är det tenta i statistik från helvetet.
nominalskalevariabler, oberoende t-test och ka-klyyya ka-klyyya. hallå lixom, jag har inte kommit ner från bergen för att lära mig sånt här totalt värdelöst tjafs.
det enda som gör att jag ändå går till skolan är att en i princip får gratis kaffe om en bara smyger lite.
OCH - dagens uppfinning! en liten petflaska med mount gay rum som får följa med till skolan. hurra! det slutade med att jag och sven skrev en lista (klädsmt felstavad och delvis på holländska) på olika saker som ska uträttas, till exempel att kolla upp diverse saker vi nu glömt, bädda in problemen (särskilt ett) i bomull (läs: sprit).

sen hittade vi detta i min midjeväska
  • 141.50:- (som hade kunnat vara 19 kronor mer om inte groggvirket hade kostat 19 spänn i cafeterian)
  • en liten flamingo
  • en liten cykel
  • en till flamingo utan huvud
  • huvudet
  • en kylskåpsmagnet med en konversation mellan grannar "välkommen över på en trekant vid sjutiden" står det
  • olika hårspännen och gummisnoddar
  • några olika skojiga svampar
nej det där sista var lögn, men det hade varit kul.

efter en lunch som bestod av att blanda sin mat med olika sorters drycker och göra fula miner, samt att ta med en extra plastkniv till micron ifall tobias billström skulle gömma sig därinne, startade vår jakt på en häftapparat, fast det egentliga samtalsämnet var elevator ani, som inte gick ända upp.

sen, måste jag säga, kom det ypperligaste beviset på den fantastiska vänskapen mellan sven och sven.
sven får en skratt-projektil-spottloska i ansiktet av sven.
mitt i ögat!!!

det är kärlek det.

3 kommentarer:

  1. kalya kalyiiia, kalyiiia, klyah klyah klyah klyah är måsspråk för "statistik suger". Det betyder också "ge mig rutten strömming" och "jävla kråka kom hit ska du få en på truten".
    Spottloska i ögat, dä ä vänskap dä!

    SvaraRadera
  2. Hur många Flamingos har du?
    Du kan åka till Eskilstuna zoo och kidnappa en fin rosa en,dom är duktiga på tai chi!

    SvaraRadera
  3. Statistik är verkligen ingen höjdare!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)