måndag 5 oktober 2009

sprit i håret

det finns starka misstankar om att det här håller på att barka åt helvete eller så är det bara en helt normal utveckling med tanke på vad som försiggår i mitt liv fast kanske mest i min hjärna just nu.

jag har till exempel börjar utveckla en stark dragning åt vansinniga kläder (alltså så att jag förvånar mig själv, att de flesta andra tycker att jag redan har vansinniga kläder är ju allmänt känt). häromdagen blev jag övertalad av de små kanadensarna jag inhyst på bäddsoffan i en vecka, att köpa ett par moonboots i lila, turkos och blått. vidare har jag av en av mina chefer på kulturoasen blivit övertalad att byta till mig en svart klänning med en massa tyll på (typisk sex and the city-klänning). dessa plagg + mina standardbyxor gör en perfekt kombination.
det är ju bara att kapitulera och skaffa mig förtielva katter, kanske en drömfångare och verkligen gå in för att bli galen med det samma. (eller starta en modeblogg)

igår var det en massa folk här som åt kolonilottsmat och dansade folkdans. jag satt mest och var bitter och sade okvädningsord om avokadosoppa. sen gick jag, jenny, ellen och de små kandensarna (dale och laura) till ica. (det har blivit väldigt mycket ica på senaste tiden. usch säger jag bara. ändå drömmer jag om den dagen någon tar mig dit och ger mig en kundvagn och säger fyll den här, jag betalar (hint)).
när vi kom hem var jag fortfarande bitter tills patrik erbjöd mig lite minttu. det hela urartade i världens fest som jag knappt kommer ihåg, men som har bjudit på vissa flashbacks och ledtrådar under de få minuter som jag inte legat bakfull och, i brist på teve, glott på reflexerna av min discokula i taket.
för er känsliga läsare som kanske oroar sig för hur dagens ungdom egentligen beter sig, här har ni det svart på vitt, så slipper ni undra
.
till exempel hittades det en del olika sorters mycket små odefinierbara bitar mat i närheten av en toalettstol (och på många andra ställen.)
det syntes också en tom flaska minttu, en tom flaska rom och en nästan tom flaska kahlua på lite olika ställen (men jaja, vi var ju fem pers iallafall).
en del blåmärken har också hittats på konstiga ställen.
vad som inte hittats morgonen efter var fyllecellen, som trots sprit i håret lyckats ta sig in till sitt seminarium ledd av sin fars ord orkar man festa, orkar man plugga. all heder till henne.

jag däremot försökte gå upp vid halv tolv, misslyckades med att ens sitta på en stol i köket, fick lite upplysningar om den gågna söndagkvällen av patrik (men jag misstänker att jag säkert ballade ur mer än han vågar erkänna) och gick sen och la mig till två, sen till sex då jag åkte in till ackis för att vaccinera mig. vilken pärs. herreminje.

ändå på nåt konstigt sätt mår jag mycket bättre nu än vad jag gjorde innan fyllan.
när en inte tyar längre, när en är utmattad efter fem hårda veckor av svinotta och thailand, då är det enda som finns att göra att se till att folk super en under bordet.
jag tänker lite på den klassiska måndagkvällen för några år sen när en person hade betett sig dåligt mot mig, så jag och moa söp ner varandra, jag trashade en sena i tummen när jag slogs med hennes kompis och vi vrålade queen-låtar hela vägen hem. sen lyckades jag få brödrosten att börja brinna, hade sönder brandlarmet och bröt ihop, och sen var det lixom bra med det (som jag minns det iallafall)

nu är det iallafall slut med det käftsmällar halv sex på morgonen och alla melodramatiska utspel som det medfört. nu tänkte jag börja leva igen och bete mig som folk (eller ja mest som jag brukar bete mig)
pratiken har iallafall varit sweet. en massa schyssta människor, en del blod och slafs och fantastiska handledare. det roligaste som hände var när en ssk hittade en spindel med sex ben på golvet, la den i en burk och remitterade den till en läkare.
"funnen på golvet efter okänt trauma, extremiteter saknas.
Bör undersökas, evenutellt proteser?"

sånt gillar vi!!

4 kommentarer:

  1. Ett av mina favoritcitat kan du få låna "I´ve always been crazy, but it´ve helped me from going insane"

    Så du/ni beter er! Ja, se ungdomen nu för tiden..... Fast vi kunde nog vi med en gång i tiden efter dom förutsättningar som var då.

    Den där remissen för spindeln var bra!! Vad blev det för svar då?

    SvaraRadera
  2. haha ja det har jag ju hört några gånger :)
    ja jag har ju sett i vissa gamla fotoalbum att du brukade bete dig på samma sätt, fast med mer sextitalkläder och bilar

    den fick nog ingen hjälp, men läkaren skrattade åt den...jag hoppas de släppte ut den ur burken sen...

    SvaraRadera
  3. Låter som ett bra sätt att avsluta saker på!
    Jag vill också avsluta, slippa käftsmällar och återfå mitt liv!
    Jag vill supa och sjunga. Mem just nu (om jag har en liten stund över, vilket är för sällan) gör jag helt resonliga saker som går till havet eller åker till svampskogen. Kanske hinner man med en eller annan puss, men absolut inget mer! Men mer än pussar orkar man ifs inte heller med när man e helt slut av sömnbrist, ångest, tankar på kadmium i morötter och för mycket koffein & socker.
    När detta är över då, då ska jag också supa mig full, eller bli supen full av någon trevlig person... Kanske bränna upp en brödrost, definitivt umgås med vänner, kommentera på den roliga bloggen och tvinga med Erik på bal!!

    SvaraRadera
  4. OJ,OJ,OJ,vad ska en medelålders tant säga.....
    försöka minnas sin ungdom...?
    Men du,jag gillar inte när brödrostar brinner!
    Köp en brandfilt på Claes Olsson!
    Inte dyr,jag kan betala den!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)