onsdag 30 januari 2008


Idag har jag och fia varit på utflykt i snöslasket.målet var att hitta en schysst knallröd lackfärg till papiermachéfittan, men vi hittade även ett antal ballonger och några mystiska kaktusar med ögon. en ansenlig mängd vatten hittade även in i våra skor. Så kallad vinter i all ära (det är fyra grader och slask här, det som föll ner hann kallas snö i några minuter bara), snackar man om glada fötter är det ju softare med bister kyla än nån blöt slags kvasi-global uppvärming-tramsjanuari-slisketislask.
i och för sig har jag haft min kängor sen jag var tolv, så det kanske snarare är något läderaktigt under att de fortfarande håller ihop, sulan är ju till exempel halv nersmält vid ett bittert försök att värma tårna i spanien för två år sen.

Nu är iallafall fittan målad, den blev så fin så fin. Fia och jag var oxå riktigt skötsamma och lyckades med att inte kasta färg på varandra. När vi papiermacheade slutade ju det hela med att fia hittade tapetklister i öronen tre timmar efteråt och jag hittade mystiska tapetklisterliknande kluttar i hela badrummet dagen efter. Åh vad jag längtar till våren, då ska det kastas både det ena och det andra utanför vårt hem. haha.

nu ska jag bli utfodrad och sen brodera på mitt alanbroderi och götta mig vetskapen om att jag har sovmorgon till halv tolv imorgon :)

2 kommentarer:

  1. He he, coolt! Hur kommer det sig att ni gör en fitta? Ska ni göra en kuk också? De är fulare faktiskt. Fittor är mer som blommor. Men Alanbroderi låter väldigt fint.

    SvaraRadera
  2. a)för att fittor är snygga och bra
    b)för att vi behöver en köksprydnad
    c)för att vi är ett separatistiskt feministkollektiv
    d)för att det är kul
    e)för att ha nåt att matcha cernitlerefitta-magneterna på kylskåpet med


    (facit: alla svar är rätt)

    på fråga B svarar vi:
    nej, för att fittor är snyggare, men jag har planer på en flamingo. eller så tänkte vi göra ett helt kollektiv i papiermaché och ställa utanför vårt eget. det vore väl fint?

    jag ska lägga upp alan-broderiet på bild.
    sen ska jag brodera dej och döpa det till broderi-broder, då blir du glad va?

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)