fredag 25 januari 2008

en sån här lista #1

Vad gjorde du för tio år sedan?

jag var tolv år och var förmodligen dödligt kär i leonardo di caprio, jon bon jovi och en kille i klassen samtidigt. (nu har jag kommit på bättre tankar och är kär i rufus wainwright och min cykel). jag gick på ridskola och åkte på ridläger hela tiden.

jag lyckas alltid referera väldigt mycket till min tolvårstid, så jag antar att den var ganska soft, det var lixom innan det tonårsmässiga uppbyggandet av individen som alltid föregår av ett helvetes nedbrytande och upprorsmakande. Jag hängde runt och tramsade och tittade på jönsonligan (typ varenda dag)...ööh...jag vet inte om det är så stor skillnad nu...haha

var jag tolv när jag gick i sjuan? ja det måste jag ha varit. då lyckades jag även bli inlåst i et skåp på skolan, hade efter räls-tandställning som man var tvungen att ta ut på lunchrasten, och burken såg ut som en snusdosa så alla trodde att jag bärjat snusa. jag och min polare linnea brukade även smyga in i alla olåsta rum i skolan och sno en massa pennor och material (det är därför jag betalar skatt nu). en gång stämplade hon mej med en fet blankettstämpel över hela pannan också. då var det kanske inte lika roligt längre.

Vad gjorde du för ett år sedan?

jag hade precis skickat in sista tentan till socialpsykologin, var lite arbetslös o lite vilse, men det var jonatan också så vi peppade varann. att inte ha nån plats nånstans, inget syfte måste ju vara det sugigaste som finns. dessutom hade jag ett förhållande jag inte pallade med och en annan relation jag inte visste hur jag ville ha det med, så det mesta var allmänt drygt. sen fick jag jobb i hemtjänsten och gjorde slut och det blev bättre.

Fem snask du gillar?

ah, snask :) jag gillar allt jag hittar i snaskväg på jobbet. speciellt när nån har gjort chokladglasyr till någon kaka och lämnat skålen till mig. det är inte dumt. annars, mörk choklad är oumbärligt. på cykelturer är det gott med rostade cashewnötter och russin. torrostade jordnötter är grymt. och musli direkt ur förpackningen.

Fem sånger du kan texten till?

song no.6 med ane brun och ron sexsmith, povel ramels omgjorda studentsång, the art teacher med rufus wainwright, bloody motherfucking asshole med martha wainwright, sodomy ur Hair

Vad skulle du göra om du var millionär?

jaa...jag har ju planer att leva ganska mycket utan beroende av pengar den närmsta framtiden, så jag tror jag inte skulle göra nåt speciellt. betala viktiga saker åt andra

Tre dåliga vanor?

jag önskar jag vore bättre på att improvisera, jag petar mig i näsan i offentliga sammanhang, jag kan vara, fast mest förut, lite överdrivet idealistisk

Fem saker du gillar att göra?

spela alfapet minus regler plus öl, sex, cykla när som helst, hur som helst, var som helst. slåss och brottas o allmänt härja

Fem saker du aldrig skulle klä dig i?

magtröja (vårens mode, pyttsan), obekväma kläder man inte kan klättra ner i containrar med, päls (förutom ull), en sån där RnB snubbe-mössa som är skittajt, överkokt spaghetti. jag och matso har däremot diskuterat möjligheterna att virka en tröja av mozzarellaost-strängar.

Fyra favoritsaker?

aahh!!! min cykel, mina lappbyxor, fickkniven, diverse teknologiska och mekaniska maskiner, min flamingosamling (innefattar min vän fleming, ett duschdraperi, en handdocka, diverse drinkpinnar och snittpinnar, en julgransprydnad, broderi på ovanstående byxor, ett gosedjur)

Personer jag vill se göra den här utmaningen?

fredrik reinfeldt, christer fuglesang, idol-markus och grannen mittemot som har en gardin med jesus på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)