torsdag 17 januari 2013

snön


 jag var ledig igår. tack för det.


gick för att möta ellen och gå mot tant grön för att inhandla vegankorvförråd för framtid grillningar.
det är så sjukt vackert ute nu med all snö.

 hågaån med odefinierade djurspår.


 jag lyckades peta in typ kondens mellan linsen och uv-filtret, därav det suggestiva suddet. undrskattat det här med att preparera gluggen med valfri hinna av någonting för oanade effekter. jag har hört om fotografer som smörjer in filtret men vaselin, det måste jag pröva!

efter skogsturen gick jag och klättrade med berra. på vägen hem gick jag förbi tropiska växthuset där jag rent ut sagt skamligt aldrig varit fastän jag bott här i sex år. så jag ska gå dit idag och fota alla växter, tjohoo!!

mosig och snöig kom jag sen hem och väckte klimpen, flarnet, roland eller vad hon nu heter och vi lagade finmiddag, spelade carcassonne och stack ut på en helfin dumpsterrunda. halv två bäddade jag åt mig ute i snön för att inviga min nya vintersovsäck. oh så gott och varmt jag sov :)

1 kommentar:

  1. Fina foton!
    Man längtar ju till att Koltrastarna ska sjunga.
    Spåren på ån kanske är från fågelfötter?
    Det är roligt att läsa dina bloggar!
    kram
    Anita

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)