onsdag 30 januari 2013

frö i brist på snö

det regnar och töar. jag flyttpackar och drömmer om små små växter.
tar en paus från fixandet och går lös på runåbergs fröer. nu har jag beställt ungefär allt de hade, bland annat grönkål, tomat, koriander, rödbeta och bondböna, gaaaaah vad gott.
 ska även prova lite skojsigenheter som lin, kamomill och såpnejlika. det här kommer bli gött.
 jag kommer ha en massa massa frön alltså, har en hel de sparat från förra året också.
säg till mig om ni vill ha några fröer istället för att gå och köpa på plantagen, det här är ekologiska fröer av gamla kultursorter, mycket bättre!!!!

här är några bilder från förra årets försådder :)

sockerärtor


ecstacy... jag menar koriander

min lilla plantskola

övervintrad grönkål

hjärtblad på basilikan

små små blad, det är kärlek det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)