lördag 12 januari 2013

långfärdsdag mot korv


ellen och jag drog på oss skrillorna igår och for till fjällnora. på väg från busshållplatsen till isen fick vi lift med uppsala nya tidning som utpressade oss till att vara med på intervju mot att vi fick skjuts. helt okej deal ändå, ska kolla i unt sen idag vad det blev av det. iallafall stod fotografen och tog miljarders bilder när jag med skiftnyckel försöker få på mig mina forntida skridskor på ett par alldeles för sladdriga kängor. vilket scoop!


sen for vi iväg och ellen som hade skodon och medar av mer nutida art brassade på rätt bra medan jag vinglade runt och fick kramp i musculus abductor digiti minimi. men jag var glad ändå och tog fina bilder med sparsmakad färgskala.

efter en runda på typ en mil kände jag ett behov av att rasta eldstålet och spenderade således en halvtimme i rök från sur ved innan det tog fyr ordentligt. ellen kom tillbaka från sin ytterligare runda och vi grillade obligatorisk sojakorv och hade det ytterst koseligt.

en rökpust som framkallade dessa fina miner.
sen liftade vi hem och jag gick raka vägen till sirius loppmarknad och köpte ett par stabila doningar till pjäxor för 50 spänn för vidare färder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)