fredag 4 januari 2013

bilderna va.

jag breddade layouten här litegrann som ni kanske märkt.
det är så att jag har en jääävla massa bilder överallt, på hyllor, i lådor, längs väggarna och på hårddisk. de bara ligger där. så kan jag ju inte ha det, de är ju fina och måste visas upp. jag har funderat på var jag ska publicera dem. jag vill ju att ni ska se dem och ge feedback. facebook kommer bara vilja äga dem och att starta en till blogg med bara foton ids jag inte. så jag lägger dem här, säg vad ni tycker!

när jag var tolv år kanske fick jag min första kompaktkamera i present, sen dess har det bara gått utför. (eller uppför?? jag har aldrig fattat vad som är dåligt med att det går utför, kul ju, swisch säger det, kanske i femti knyck, det är ju det som är det fina med livet. och om nån säger att det går uppför, är det dåligt eller bra? jag tänker uppför som i att gå uppför ett berg, klart det är knegigt, men du är ju på väg upp för ett berg för fasen, det är ju det vettigaste en kan syssla med i dagens samhälle!)

iallafall, jag började fota utav bara fan, sen gick jag foto på gymnasiet och tillbringade en ansenlig tid i olika fotolabb (tur att jag ätit mina morötter = bra mörkerseende), ett tag efter gymnasiet for jag till indien med min gamla systemkamera och fotade 23 rullar diafilm. på hemvägen köpte jag en liten digitalkamera och gick lös med den, mycket bra för produktiviteten, men mindre bra för mitt analoga manuella kunnande även om bilderna blev bra. efter ett tag pajade skärmen, då skaffade jag en ny liten en som nu varit med mig i vått och torrt (bokstavligen, jag vet inte hur många gånger jag skruvat isär den och torkat den vid närmsta element eller rengjort den med tops halv fyra på natten efter lite för mycket närkontakt med hårspray, deg, öl eller regn)

i somras skaffade jag min nyaste stjärna, en nikon digital systemkamera. HURRA!!!!!
jag gillar vad fotandet gör med mig, den får mig att stanna upp och fota sniglar med makrolins när jag annars kanske hade fastnat framför fejan, den får mig att stanna upp och se vad som finns omkring mig, oavsett om jag tar bilder eller inte, den ger mig en massa minnen och den gör mig kreativ.

bilderna jag kommer lägga upp kommer av förklarliga skäl från mina digitalkameror. nån gång kanske jag får chansen att scanna in några gamla också.
och jag kommer ju förhoppningsvis skriva vanliga blogginlägg också, sådär som jag gjorde förr.
tänker nån att den vill använda någon bild eller så så hör av er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)