tisdag 12 juni 2012

kärlek på ön

<3

jag har varit på festival på min fina gamla ö med mina fina gamla polare. jättefint var det. vi dansade järnet, drack vin på depparberget, stektes i tältet på morgonen, ballade ur och skrattade väldigt mycket. musiken var sjuuukt bra, salig blandning av gudinne-techno, spattig 20-talsswing, samba, jan hammarlund och lite countryrock med banjo. just as i like it. och att folk var så fina, plockade upp sina ölkapsyler efter sig, dansade barfota och det luktade rökelse och inte sur öl på campingen.
och jag gick på ogräsvandring och blev oerhört mycket mer inspirerad att plocka ogräs att äta, göra salvor av och dricka te på. pepp!!!

nu är jag tillbaka på jobbet med lagom mycket rethosta. men det går bra! och det är kul! och folk är fina! och jag är osannolikt trött (nej det är jag fan inte, det är väldigt sannolikt att jag är trött efter som jag sovit himla för lite och har sjukt mycket nya saker att ta in hela dagarna.)

puss och gonatt!


ps. jag har köpt en svindyr grej, snart kommer ni säkert få se massor av sniglar (hint)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)