onsdag 6 juni 2012

lite befogat skryt och lite befogad slakt

    jag har nu officiellt:
    • svarat "70 C1, disa, SJUKSKÖTERSKA" (alltså jag har inte skrikit det!) i telefonen på jobbet. (efter att den redan ringt en gång och jag av ren skräck sprang ifrån den för att jag inte visste vad jag skulle säga och det kändes så svindlande att kalla mig själv för sjuksköterska)
    • köttat in en PVK på första försöket efter att min kollega precis failat tre gånger. WIN!!!!
    • administrerat och sedan signerat hela två tabletter alvedon
    I RULE!!! 

    men detta hände igår. idag har jag varit ledig på grund av nationaldag.

    det här är alltså vad jag firat idag (saxat från facebook)

    "Grattis Sverige för din vapenexport, rasistiska tendenser, högerregering, lagbrytande poliser, korkade kulturpolitik, bilvurmande infrastruktur, utkastande av asylsökande till död och tortyr, kvinnohatande män, ojämställda löner, och hur som, nationalism. Allt det ska vi ta ifrån dig utan att låta det bättra ditt namn, för namnet är inget, nationalismen ska dö och gränserna ska öppnas!"


    ja vi har nån slags bild av att sverige är så himla perfekt, men så länge exempelvis tobias billström, könsmaktsordningen och vanliga köttis-medelsvensson härjar fritt i detta land, ska vi fan inte fira nånting.

    för att inte tala om carl-jan granqvist. ni vet den här vinmänniskan, matlagaren, connaisseuren, fjanten etc etc. han har snackat om "genusrealiteter" i vetandets värld i P1. han pratade om manlig och kvinnlig matlagning. bästa nanna johansson refererar till hans uttalande på detta vis <- länk. (alltså verkligen gå in och lyssna, karln besitter ju en oerhörd klarsynthet över inte bara mänsklig anatomi och funktion, utan kan också förmedla sin ur-sunkiga världssyn på ett oerhört aristokratiskt sätt).

    okej, nu utgår jag från att ni har lyssnat.
    hallå där, får jag fråga dig några saker, lille lille lille carl jan? ditt uttalande om att "kvinnor är sköten, de är byggda som sköten och är till för att föda barn. män är spett, lever för njutningen i stunden", känns det som en fräscht världsbild tycker du? (och kom nu inte och skyll på alliansregeringen eller asylpolitiken, för var och en har fan ett ansvar att reflektera över sina åsikter och uppfattningar). genusrealitet? genushittepå? skäms på dig!

    och "laga mat ur skötesliknande kärl". kära lilla lilla gubben. har herrn sett en fitta någon gång? var den 30 cm vid, av rostfritt stål och hade ett handtag, alternativt två öron? 
    ditt resonemang om att se till att avkomman från denna kvinna som är byggd som ett sköte och finns för att föda barn, överlever... alltså, har du hört talas om amning? mycket bra grej har jag hört. behövs definitivt ingen kastrull för detta. och för de som inte ammar, nu är jag inte jätteerfaren om tillredning av ersättning, men jag kan tänka mig att många använder micro, fanns det sådana när du fortfarande hade hjärnkapacitet att tänka?

    för att inte tala om spetten. dessa spett alltså. grillvärldens fallossymbol. njutningen i stunden och hela faderuttan. grillar som aldrig får fjutt, tändvätska överallt, saker blir inte klara i tid, oerhört pretentiösa "kockar" i lika fula förkläden som deras självdistans är låg, barbequesås överallt, späckfett som droppar. njutning sa du? 

    (jo ja iofs, alla är olika, jag ska inte bestämma vad nån annan tycker är upphetsande, men vad som ändå egentligen rent praktiskt sett är upphetsande är ju att få klar sin mat på ett snabbt sätt (kastrull), utan en massa grill-pill och slippa äta den vidbränd eller indränkt i tändvätska, så att en, mätt i magen kan ägna sig åt det där jävla avlandet eller njutningen som det nu tydligen var så himla mycket fokus på)

    och en liten fråga till. de som inte är män eller kvinnor?? vilka matlagningsmetoder får de vara tycker du? hur ska jag definiera mig om jag helst lagar mat i traktörpanna? eller gör en grop, lägger nej en haj, pissar på den och sen väntar i fem år på att käka den. vad har jag för kön då, och framförallt, vad går min sexualitet och mina kroppsfunktioner ut på? snälla carl-jan, du som är ett allsvetande genusorakel, svara!!!!

    jag får som lust att stoppa ett grillspett i ditt urinrör och sen stänga in dig i en kastrull med kokande vatten. (sigmund freud sitter redan där och väntar på dig)




     

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    say it! (och vinn unika handarbeten!)