måndag 4 juni 2012

ja men det är ju måndag idag.

första dagen på jobbet avklarad.
jag hade garanterat försovit mig om jag inte vaknat till eriks kaffeskrammel halv sju. (min klocka stod på halv åtta, alltså en halvtimme innan jag skulle börja jobba.)

kommer sen till jobbet och får en massa info och en massa papper.
jag och chefen tar hissen till omklädningsrummet så att jag ska få mitt skåp.
jag har glömt hänglåset på sjätte våningen.
åker upp, hämtar det och far ner igen.
låser in mina nycklar i skåpet.
åker upp till sjätte våningen och ber chefen om en bultsax och får låna ett annat hänglås.
åker ner igen och fixar låshelvetet.

åker upp igen, får instruktioner om hur jag går till ungefär andra sidan stan genom kulverten för att fixa passerkort. id ska jag ta med mig.
åker ner i källaren, öppnar mitt skåp, inser att jag inte har relevant id-handling med mig.
står i trapphallen och skäms i tio minuter.
åker upp till avdelningen igen och fortsätter skämmas.
börjar skämta om mitt orutinerade beteende inför samtliga arbetskamrater.

och det var det och det var det. och så övade vi på S-HLR, det var kul.

sen gick jag till stan och köpte ett hänglås med kod, så jag slipper nyckeltjafs. tänkte sen äta min efterlängtade macka jag gjort i ordning på morgonen. kör ner handen i ryggsäcken och hittar en halv limpa bestående av total avsaknad av pålägg. FAIL.
hittar sen en kär gammal vän som precis köpt jordgubbar. vilken räddare i nöden!

det kan alltså bara bli bättre det här. och ta i trä.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)