måndag 18 oktober 2010

vi beklagar förseningen...

jag har nu återvänt från en magnifik helg i östergötland.
det började iofs inte så bra.
tåget från uppsala var försenat så jag fick ta ett senare tåg till sala vilket skulle innebära en o en halv timmes väntan där. kan en ju leva med tänkte jag och gick runt i en halvt öde stad med skyltfönster till typ gunnels hårsalong och bernts herrekipering - med karaktäristiska skyltdockor från 60-talet. tänkte att jag skulle stanna i sala för alltid eftersom det var sånt satans hålligång och spratt där, och min "önskan" höll nästan på att besannas när jag kom tillbaka till stationen lite kall och hungrig och kissnödig för att mötas av budskapet att tåget var försenat. istället för 19.10 var avgången beräknad 20.55. in my ass! jag ringde till min kära far som tvingade SJ att betala en taxiresa till norrköping åt mig. kunde de gott ha de satans bladhorniga fårlössen. 3698 kronor kostar det att om och om igen meddela i högtalarna att tåget är försenat, och sedan be om ursäkt för förseningen, utan att ange någon for av orsak, eller försöka fixa så att kreti och pleti kommer dit de ska en fredagkväll och slipper stå och ha ångest på en öde tågstation. fyyy, SJ!

iallafall blev ankomsten till norrköping mycket trevlig med vin, oboy och avokadomackor med frida och anna.
dagen efter löste vi melodikrysset utan minsta problem och sen for vi till linköping för att inviga RFSU Linköpings lokal. det innebar en massa pyssel (jag snöade in på tuttar och tänker efter detta blogginlägg lägga mig och virka en tuttkudde tills jag somnar.) och så åt vi en massa snask. och lena lennerhed höll tal och pratade om RFSU's historia och fy fan vad värt det är med sexualupplysning och sexualpolitik!!!!

efter huggsexa på kvarvarande snask drog vi hem till anja och förfestade. vi eldade upp oss totalt med rödvin, makaroner och alla-vill-säga-allt-samtidigt-diskussioner om exempelvis att B:et alltid glöms bort när folk pratar om HBT. dåligt för både de som vill definiera sig och inte.
när alla var lagom fulla förpassade vi oss själva till linkans bratställe, men stod hela kvällen på det softaste dansgolvet och reggaegungade. i like. varför går jag inte ut oftare? det är ju alltid kul. (alla som aldrig får med mig ut, påminn mig om att jag skrivit detta).

igår softade jag och frida runt och färgade hår och bakade. resultat: det ena väldigt orange och det andra fittformat. välj själv.
och ja, vi kokade soppa. jag tror jag ska koka lite mer nu för det var så himla gott. (fast nej jag ska ju virka tuttar och sova, inatt är det bb-praktik)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)