söndag 24 oktober 2010

möööh

ja, det är rätt jobbigt att ha ett sådant praktik-schema att jag lixom inte hinner ha nåt liv emellan passen för att det tar ALL energi och tid. (sen var det ju iofs mitt eget fel att jag bokade in ett jobb-pass samma dygn som jag skulle ha tio timmars praktik på natten).
det ska bli skönt att ha lite mer livs-vänliga skoltider så att jag hinner göra sånt därnt som jag annars pysslar med istället för att som nu känna mig allmänt opepp och nattsuddsbakis.
typ såhär träna, balla ur, vara utomhus och se folks blickar på mina shortsklädda ben.

folk måste verkligen kolla en gång extra. precis de där sekunderna som gör att en märker att nån kollar, med den där vad gör flickebarnet?-blicken.
i och för sig, glo hellre på mig än på vem som helst annars som inte har fått välja att dra till sig uppmärksamhet av nån anledning, men herregud svenska folket, sluta vara så inbäddade i mellanmjölksförpackningar att ni blir chockade av folk som inte har fucking dunjacka på sig. med cockerspanielpäls på runt huvan (för det, mina vänner är det som är riktigt perverst). nej jag fryser inte. eller ibland kanske, men jag befinner mig i en tätort och vet att jag när som helst kan gå inomhus och värma mig därför tycker jag det är värt att utsätta sig för lite kyla. det är inte farligt.
och ja, jag är allmänt masochistisk.


det finns ännu mer gnäll i mitt huvud just nu men jag tänker inte skriva ner det. men det känns.
egentligen är det ju bara själva tiderna, pga någon form av kukighet i kursledningen som gör mig opepp.
MEN, jag har...
  1. ...kommit på att barnmorska kanske is the shit, såpass att jag räknar ut i huvet när jag tidigast kan bli klar. oj oj oj.
  2. ...sett två barn födas!!!
  3. ...klippt en navelsträng
  4. ...lagt sterila kvaddlar (smärtlindrande)
  5. ...konstaterat att typ alla bebisar är korsningar av skalman och en persika, låter som arga katter och ser helt kloka ut fast de är vindögda.
  6. ...myst i soffan med ett av ovanstående exemplar (som även hade tydliga sumo-drag)
  7. ...konstaterat att livmodern är det coolaste organet.
  8. ...ju faktiskt inte alls något att klaga på egentligen. en kan ju inte vara på topp jämt.
imorrn klockan 07.00 är mina schemalagda praktikpass slut. då blir det PM-skrivning innan jag och frugan åker till berlin. HURRA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)