söndag 10 oktober 2010

en present till mig själv.

efter senaste veckans omständigheter är jag rätt slut nu. och inte blir en piggare av att gå till kulturköket och se fantastiska räfven spela men inte alls orka dansa.

så jag gick hem och var nära att helt sonika gå och lägga mig klockan tre på eftermiddagen men det gick då rakt inte för sig, för helt plötsligt stod jag och kokade morotsoppa och snackade strunt med en den alldeles förträffliga kombon sanna.

och det var just den där morotsoppan. fräst med lök i asmycket smör, lite buljong, sojagrädde, salt o peppar. och lite broccoli. smörigt och lite sött.
så jävla gott, typ som skolbespisningens morotsoppa i lågstadiet, den som gjorde att jag väntade kvar till sist i matsalen för att det inte var coolhetsmässigt tillåtet att ta en till portion.

vanligtvis brukar jag alltid förstöra mina söta fina morotsoppor med en massa linser och indiska kryddor, men nu höll jag mig ifrån kryddhyllan och så bra det blev.
tack, mig själv för maten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)