torsdag 10 september 2009

jag tycker det är lite skralt med kommentarer på den här bloggen

brukar jag muttra för mig själv ibland när jag går in och kollar, krank efter feedback och ingen har kommenterat mina eminenta inlägg. jag blir lixom lite avensjuk på alla de andra bloggarna, typ blondinbella som säkert har iallafall tre kommentarer på varje inlägg,
när jag både är snyggare och smartare.
hallåva, vad är det för stil hörrni brukar jag muttra efter det.
som jag skrivit om tidigare är det för mycket gnäll i det här landet, så jag ska inte spä på det. därför har jag kommit på den fantastiska iden att starta en tävling här.

den som kommenterar mest och bäst fram till (hmm vad ska vi säga, det kan ju inte vara för lång tid för då kanske ni glömmer att ni är med i årets tävling överhuvudtaget)...fram till 1:a november, vinner ett alldeles fantastiskt
första pris,
ett par hemgjorda vantar
à la disa

(eller ett stycke annan sorts stickat litet plagg om du redan har ett par vantar jag gjort)

oj oj oj, detta är chansen ni bara inte får missa
kolla här till på mitt handarbetsskryt till exempel:



tävlingsregler:
1. jag är enväldig domare. moahaha
2. fjäsk och mutor mottages tacksamt, särskilt i form av mat eller en biljett till thailand
3. den som kommenterat mest och bäst vinner
4. den som vill vara med i tävlingen anmäler sig genom att kommentera detta inlägg och skriva namn, skostorlek och favoritdjur, så ska jag hålla ordningen på resten
5. alla kommentarer behöver inte vara till mig personligen, ni får gärna kasta dynga och sånt på varandras inlägg, eller flörta eller vad ni nu tycker verkar kul
6. den 1 november presenteras den överlyckliga vinnaren här på bloggen och kontaktas av mig så kan vi snacka garn och grejer
7. ni som inte vunnit kan ju fortsätta fjäska sen så kanske ni får tröstpris


nä nu får det räcka med regler,
är ni på eller?
(jag vet nog att ni finns där...)

8 kommentarer:

  1. De alldeles förträffliga raggsockorna jag har fått av dig behöver en liten justering. De är nämligen något lite för stora så jag tappar dom ibland när jag har dom på i sängen.
    Kan det så småningom räknas in som ett tröstpris kanske?

    SvaraRadera
  2. Eller är det så att familjemedlemmar, och anställda inte får delta i tävlingen?

    SvaraRadera
  3. på a) svarar jag "ja, så länge du anmäler dig formellt, särskild viktig information är vilket favoritdjur du har", på b) svarar jag är "anställd? är du anställd av mig?"

    SvaraRadera
  4. i'm in and i'm lovin' it! jag vill ha! och jag ska bättra mig.
    så härmed annmäler jag mig till tävlingen. namn: frida. skostorlek: för det mesta 37, ibland 38 och enstaka tillfällen 36. favoritdjur: pussfisk såklart!

    SvaraRadera
  5. jag lovar att förföra dig på en snuskig thaitoalett om jag vinner!
    namn: The brat
    skostrlek: 38
    favortidjur: jättegrodorna i thailand som låter som motorsågar =)
    puss

    SvaraRadera
  6. Härmed inlämnas en formell beäran om att få räknas in bland kommentatorerna.
    Namn: Richard
    Skostorlek: 45
    Favoritdjur: Katt

    SvaraRadera
  7. o my god! nu börjar det bli knivig konkurans..
    namn: sven cellen nightingale
    skostorlek: 36 ah ,minst att sticka! men varför ska man lämna skostorlek om man vinner ett par vantar??
    favoritdjur:punghäst och krabbtaska.
    häpådä

    SvaraRadera
  8. Namn: Erik
    Titel: Bro.
    Hur Bro?: Jevvlit Bro!
    Skostorlek: 44
    Säker på det?: Ibland 45, som om jag inte hade nog med mina egna bekymmer.
    Yrke: Parasitisk hemmafru och yllare med kompetens inom kemi, kräftsmör och MAAAAAH!
    Favoritdjur: Spökapa
    Nåt mer?: Ge mig då vantarna, je frys om fingran!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)