tisdag 15 september 2009

dagens...

...tävlingsstart: ja i och med det här inlägget startar tävlingen. fyra personer är anmälda men det går såklar bra att skriva namn skostorlek och favoritdjur till det här inlägget och för den delen anmäla sig när som helst under tävlingens gång.
för att propagera för det fantastiskt fina priset och diverse tävlingsregler kommer en länk här

...konstaterande #1: jag blir väldigt blödig av att gå upp i svinottan. när jag hoppat ur scrubsen, in i trasorna och kommit hem...då blir allting väldigt sorgligt helt plötsligt.
först blev jag lite rädd och kände mig osjälvständig men sen kom jag på att jag är ju faktiskt inte genetiskt betingad att gå upp kvart över fem på det där viset.
dessutom blir det ju inte bättre av att jag går och lyssnar på gamla sommarprogram med storheter som mark levengood och nils simonsson.

...konstaterande #2: vissa lukter sätter sig verkligen i ens näsa, vare sig en vill det eller inte. idag har det varit näringsdryck med skogsbärssmak vilket officiellt gavs till en patient på avdelningen men i själva verket hoppade in rakt i olfactoria. skogsbär en får ta, men axe africa luktar ju godare...

...empiriska undersökning: hur kan man på bästa möjliga sätt undvika att tvätta håret under en väldigt lång period, utan att det för den sakens skull blir lika "intressant" och förfasande som diverse hollywoodfruar eller varför inte tala om maud olofsson? saken har ju undersökts i canada under sommaren med slutsatsen att saltvatten och sol är det göttaste. regnvatten är oxå bra och vill en få den riktigt fina touchen a la sofi fahrman är det majschipssmulor som gäller.
men det är andra tider nu, mindre sol, mindre hav, längre hår och inte lika fascinerande kuddfodral som jag nyttjade under sommaren (ifall det nu har nån betydelse). dagens empiriska undersökning blir då först att he en massa potatismjöl i håret tills jag tror att jag just vaknat upp ur min katakomb full med spindelväv, vilket iofs brukar vara känslan jag har runt fem på morgonen. sen i med saltvatten och resultatet har jag faktiskt inte sett än, men hela sveriges "hej jag har långt svallande hår och skriver töntiga blogginlägg om det och alla kläder jag köper och dyra drinkar jag dricker på white room"-brudar kommer att svimma av förtjusning.
och herregud vad mycket snack det blev om hår här nu då.

...beröm: jag fick öva på att ta venprov på en USK:a i personalen på avdelningen idag och hon sa att hon var fett imponerad eftersom hon var svårstucken och bara hade en bra ven som jag lycades hitta på en gång. och att jag "verkade som att jag aldrig gjort nåt annat, så lugn och stadig så". heja disa friskt humör! och tack till hon som ställde upp!

...nya karriär: det klättrades lite i canada och har väl iofs klättrats på både det ena och det andra under åren. idag gick jag iallafall till crux och klättrade på vägg med andra norrlänningar. riktigt najs! adrenalin, mjölksyra och talk i en salig soppa. och grymt mycket bättre för mjälten än boxning. jag kan som se mig där och på diverse berg tills jag ser ut som karl alfred fastlistrad på en bergvägg med et lyckligt flin i ansiktet. halleluja!

...ömma moder: eller ja hon är ju min mamma varje dag, men ibland kokar hon ihop nåt riktigt spexigt. vad det är har jag ingen aning om just nu, men torsdag kväll är uppbokad. vakandävaara? sött är det iallafall :)

...katt: ester, och kommer fortsätta vara resten av veckan. vi ska sticka och gosa och kolla på teve ihop. kanske dricka folle oxå, iallafall jag :)

...inköp: biljetter till norrköping nästa helg. det utlovas inflyttningsfest, kolmårdstroll, popcorn och allmänt mys och härj. precis vad som behövs.

puss och gonatt!

4 kommentarer:

  1. ey!
    carpe diem för i hellvete!
    vi måste berusa oss och det är illa kvickt!

    SvaraRadera
  2. aldrig har väl någon betvivlat dina lysande sjuksköterskekunskaper. bravo, bravisimo! and yes indeed, det komemr bli najs i helgen, du är ju som hedersgästen :)

    SvaraRadera
  3. Pallra dig hit så ska vi klättra upp i träd och kasta päron på prinsen som folkilskna ekorrar!

    SvaraRadera
  4. Namn:Anita
    Skostorlek;Som din plus ett nummer.
    favoritdjur:Kanariefåglar förstås,vad annars.

    Kommentar:Jag vet att jag är sent ute,brukar alltid vara först annars.Men bättre sent än aldrig.
    Vore ju inte dumt med ett par handledsvärmare......Men jag kan förstå om du tycker jag varit lat.

    apropå sprutor:glädjande att du är så duktig!
    Jag är svårstucken och gillar sprutor,du kanske minns berättelsen om när jag hade scharlakansfeber.......positiv betingning pga doktorns beröm.....

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)