tisdag 1 september 2009

jag har skabb!

okej, idag är jag inte lika bitter som jag varit de senaste dygnen som känts som 100 för att jag sovit för lite, saknat för mycket och varit allmänt sådär förvirrad som jag brukar bli när exempelvis terminen ska starta men inget riktigt kommit igång än
jag har gnällt och surat och snyftat en del förutom när vissa gått in på skype eller fejjan, vissa fått mig att bryta ihop av skratt så som vanligt mitt i föreläsningarna och vissa gett mig en massa kramar. tack för det.

så, nu känns det lite bättre och hur firar man det bäst?
genom att lägga upp en klassisk bild på tre fjärdedelar av familjen kohlström anno ca 1993!!!

jaha, och hur var det här då?
1. erik. han har ju den klart snyggaste frisyren och de snyggaste urblekta knäna på jeansen (hoppas du inte tar illa upp, men du har ju blivit hemmafru så du har ju ditt på det torra tänkte jag)
2. disa. jag är typ nio år och längre än min äldre bror, som jag dessutom har två fingrar bakom huvet på. på min tröja står det "den glider in" även om det inte syns på bilden.
3. pappa. varför fick hans huvud inte vara med då? om jag inte missminner mig har det gått femton år och han har fortfarande kvar den där tröjan
4. bakmaskinen. pappas bästa kompis lär vara femti år vid det här laget.

oj oj, vad ska jag säga. det här är nog min favoritbild (fast jag har egentligen nån slags uppfattning om att du är en skillad fotograf mamma)

***
dagen har bestått av skola, där det äntligen pratades lite sår och slafs och bakterier, det gillar vi.
en uppgift vi fick i mikrobiologi var att välja en mikroorganism var, läsa på oss om den för att sedan skriva en fråga som kanske kommer komma med på tentan, om vad den kan ställa till med.
självklart valde jag skabb, vilket jag gladeligen gick runt hela rasten och basunerade ut till förskrämda grupper av klasskompisar som stod ute omkring och snackade.

jag har skabb!
sa jag :)

(det är inte svårt att skapa sig ett gott rykte, det svåra är att behålla det, tänkte att det här var en bra taktik)

2 kommentarer:

  1. Bakmaskinen tuffar på och går fortfarande men tröjan, den har jag nog förbrukat vid det här laget, bakat in med lim och epoxi. Likaså jeansen och förmodligen tofflorna också fast de är lika som de jag har numera.
    Men ni är lika söta som då, bara lite större.

    SvaraRadera
  2. Kan ni inte krympa och bli små igen.Det var så roligt att fixa Leonardobilder och servetter.Av gammal vana tar jag med servetter hem när jag varit borta.Men nu får Mille och Agateus dom på sina golv.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)