onsdag 11 juli 2012

det står nåt rätt äckligt längst ner i det här inlägget

igårkväll utsatte de mig för nåt slags eldprov på jobbet. allting var kaos. sex patienter ska skrivas in på en timme (hett tips, säg aldrig till platskoordinatorn att du har fem lediga platser), tre stycken ska hämtas från op och tas kontroller på varje halvtimme, folk får 40 graders feber och spyr, grejer ska förberedas för morgondagen, folk ska ha medicin och det är ju bra om en ibland också hinner dokumentera så att kommande personal vet vad som händer. tryckte macka istället för middag medan jag samtidigt dokumenterade och jagade folk i telefon. gick hem 45 minuter senare än jag skulle. gick även 7838 steg under detta pass.

men. det gick så himla bra. jag och den andra syrran satt och skrattade åt eländet och undersköterskorna var (som vanligt) helt fantastiska. det är lixom ett jobb som ska göras och då gör en det, till skillnad från om det var nån larvig skolgrej jag skulle gjort, det går ju att skjuta upp hur länge som helst, men det här är bara att bita i och då inser en hur kompetent en (faktiskt) är. i like.



idag efter jobbet gick jag och bouldrade med lina. vi var allmänt sladdriga. sen lagade vi soppa på mitt trangiakök utanför mitt hus. herreminje vad gott det var. jag tror seriöst jag håller på att flytta ut på innergården.

vi bakade även väldigt gröna muffins med kristyr och strössel på.

 det här är min solros som växer från upp och ner i sin flaska. officially approved flaskodling.

nu ska jag sova under mitt fina träd.

ps. jag har slutligen upptäckt ytterligare ett syfte med att ha hår under armarna, när jag idag fångade min egen snorloska med det. det var väl skillat?

1 kommentar:

  1. Du är grym! Känner inte ditt armhålehår närmare, men det verkar också grymt ;)/ Syster

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)