onsdag 15 september 2010

progesteron!!!!!

jag har hakat upp mig på progesteron. detta mysteriernas hormon. eller jag kanske ska säga hysteriska hormon. haha. frågan är om det gör endometriet icke-miljövänligt eller om det gör det tjockt och saftigt. eller om det fixar båda, men vid olika tidpunkter. detta är nog det jag tänker mest på just nu. jag vill lixom fatta allt väldigt ingående, riktigt nördigt. så ska jag göra en hormonell livmoderplansch att sätta upp i badrummet sen.

och svamp då förstås. fast i skogen i detta fall. helst trattisar och olika sorters kremlor. och helst sju på morgonen, så att solen går upp mellan träden och en hinner med värsta softa naturen INNAN skolan. och sen smörstekt svamp på nybakt bröd med bästa bosse. i like.

andra planer här i livet just nu:
åland
berlin
norrköping
nån stans väldigt långt bort (fast inte förrän i januari)

för övrigt går det väldigt bra med denna höst (om en ska jämföra med förra), men jag börjar bli lite trött på olika sorters slem och snor och host och trams. virus, far åt helvete med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)