måndag 10 mars 2008


jag har varit på RFSL Ungdoms kongress i Linköping i helgen (önskar jag kunde säga det på linköpingska, som är såååå fint!). Jag har aldrig varit på kongress förut, eller inga särskilt formella stora möten överhuvudtaget. Det kan bero på att jag
a) är fruktansvärt inaktiv inom de föreningar jag är med i (och skäms över, för det är sjukt bra föreningar, så nu har jag tänkt ta tag i det lite mer)
b) inte kan sitta still i formella sammanhang utan börjar fnatta runt, först i tankarna och sen fysiskt. eller somna (när det handlar om att somna så fort en inte står upp utan sitter ner med lagom underhållande tv/presidie/whatever framför sig vet jag vem jag brås på - far min.)

Nu fick en iallafall gratis resa dit ner, gratis mat, gratis hotellrum, nya gratis kompisar och gratis användande av både alfapet och singstar, så det var en mycket väl använd helg. Dessutom röstade vi in i stadgarna att RFSL Ungdom ska jobba queerfeministiskt, och det var sjukt bra. Annars var det mest småpill i propositionerna vilket säkert kan förändra saker om en ska vara riktigt finstilt, men jag hade hoppats på lite mer debatter. Fast å andra sidan är dte ju bra att vi vet vad vi vill, och det är det ingen tvekan om!

Det är så sjukt skönt att vara på ett ställe där alla är norm (fastän det är normerna vi vill bort från), och inte för att många alls i min omgivning är särskilt queerofoba, så är det ändå en stämning som är fantastiskt inkluderande och fördomsfri bland HBTQ-människor. Alla människor är så fantastiska :)

Dessa fantastiska människor gav mig även väldigt vackra smeknamn, som jag försöker inte ta för något annat än att jag är socialt kompetent, annars skulle jag inte ha så bra vänner som vågar säga saker som

skalle-per
ollonet
nordman
jättedildondisa (som en långt rödhårig blivande soctant roade sig med att skriva i alfapet)

orsaken till detta är att jag och fia hittade vispgrädde (nej men det blev det ju smör av säger ni nu)... jag har länge tänkt att det vore soft att raka huvet. med hyvel. inte snyggt, men det är som att har jag ändå vanligtvis fem millimeter kan jag lika gärna ha inga millimeter några dagar. så vi köpte fem sockerkaksbottnar, lade ut dem på badrumsgolvet, satte mig ovanpå, spritsade ut vispad grädde på mitt huvud, garnerade med smarties, tårtgele och en marsipanros och började raka. Nej nu ljög jag ända in i granskogen.
Vi gick till Åhlens, överdoserade herrparfymer på varandras jackor, köpte engångshyvlar för 25 spänn och gick hem och letade reda på elvispen.

sen var det kört. jag kunde klappa mig på huvet och det sa typ klatsch för det var så blankt. jag blev rädd när jag såg mig i spegeln, för snyggt var det ju inte.
fast det roligaste var efter bara nån dag, då gick det i princip inte att dra av mig mössan även om jag skulle knytit fast den i ett X2000. Håret var som sandpapper.

Well, därav mina fina smeknamn. (och oskärpan på kortet - grädde)

nu ska jag sova, men jag fortsätter sen

1 kommentar:

  1. Ha ha, huvet glänser på dig! Får man inte finnar av grädde?

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)