tisdag 19 februari 2013

vax

kom hem efter en helg av klättring och häng med pappa och faster i stockholm. ganska intensivt men mysigt och kul. tydligen hade hemmafrun i mig inte fått utlopp för sina behov under min stockholmsvistelse så helt automatiskt hällde jag upp en drink och ställde mig vid spisen när jag kom hem. lagade mat och matlådor till kollektivet, fixade en massa med mina växter och tog sen tag i stearinhögen på vardagsrumsbordet.

nämnda hög var en gång ett fat med lite olika ljus på, som efter idogt brinnande börjat sluka varandra, bli sneda, drälla stearin överallt och svälja sina egna vekar.
så kunde jag ju inte ha det så jag smälte ner allt och stöpte nya ljus som det förhoppningsvis blir lite bättre ordning på. som oftast när jag sätter igång med nåt ballar det ut rent kvantitativt, en drös med bivaxljus av olika storlekar behövde visst också tillverkas. fint blev det när jag ställde dem på kanten till en byrålåda.


knäckeflarnet kom hem från jobbet och tänkte också göra ett ljus med det blev en sjukt snygg drake med 
bläckfiskfötter istället.


 nu äre slut på drällandet, ska snart iväg till jobbet, hoppas på liiiiite mindre moddig cykelväg än i fredags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)