torsdag 18 mars 2010

det ska va gött att leva!

mhm.. jaha, det var den 28 februari jag senast skrev nåt...vad har hänt sen dess?

  • jag har mot allas och även min egen förmodan vant mig av vid att snooza på morgonen. min arla rutin består nu av att när det där förgrömmade larmet tjuter klockan halv sex, genast gå upp på grund av telefonen befinner sig i andra änden av rummet. sedan vill jag oftast mörda någon i fem minuter innan jag börjat sätta i mig min (ganska äckliga) gröt som stått och svällt ovanpå micron sedan gårdagskvällen.
    denna oerhört sofistikerade rutin har gjort att jag tycker att 8.15 är en oförskämt sen tid att börja på, då brukar jag ju redan hunnit ta rapport av nattpersonalen, kolla blodtryck, puls, ta EKG, delat morgonmediciner och kanske bytt en PVK..

  • ...alltså praktiken. kardiologen. lööööv! jag har det så jäkla bra! det går hur bra som helst för mig. jag fixar det här och jag tycker att det är jättekul :)

  • det har ju visst blivit lite vår och förra helgen lyckades jag tillskansa mig ett antal fräknar. idag när jag är ledig är det såklart ingen sol, så jag hänger inne med kaffe, korsord och utvandrarna...

  • ...för på spexet håller vi på att sätta upp spexet MOSES NILSSON - eller- guldet blev till kalv. jag spelar mirjam, sadomasochistisk feminist och sockenhora (jag vet vad ni tänker). och spex är fortfarande det roligaste som finns. dessutom har jag intagit styrelseposten matrix, alltså material och förrådsansvarig (i ett förråd som är som självaste himmelriket)

  • och jag är kär! och den jag är kär i, är kär i mig :)

  • dessutom har jag typ fått jobb i norge i sommar, 15 mil norr om polcirkeln i en liten stad vid berg och vatten. oh yeah! jag tänker mig att det blir fem veckors konstant vakenhet bestående av extremt välavlönat arbete, hajk i bergen och förhoppningsvis lite paddling och annat. i like.
slut på uppdatering, nu ska jag göra kaffe :)

1 kommentar:

say it! (och vinn unika handarbeten!)