tisdag 2 juni 2009

"utrotningshota misslyckade thailändska skräddare. det är bara att ta ett gevär, och skjuta"


imorrn är det tenta! halleluja! jag har förberett mig med en helt fantastisk pluggfri pridefestival, vattenkrig och collagemakeri. jag har beställt väckning av min far och ätit mina hjärntabletter varje kväll i en dag. inget kan gå fel.

alstret till höger är en typisk sån där obligatorisk grej som måste göras innan viktiga händelser.
min favorit är maud längst nere som säger: "utrotningshota misslyckade thailändska skräddare. det är bara att ta ett gevär, och skjuta"

apropå misslyckade politiker så var det partidebatt under pride. kristdemokraternas fjant begick politiskt självmord i panelen genom sin fantastiska åsikt: "eftersom mänskliga rättigheter handlar om att klara livhanken har jag otroligt svårt att se abort som en mäsnklig rättighet. det är bra att vi har abort i sverige, men vi ska inte tvinga på andra länder att också ha det"
och då tänker jag: hon har inte alla kanoter i gurkburken.

efter tentan blir det obligatoriskt post-tenta vegeterande i solen, inhandling av flamingo-vin (vi måste berusa oss!) och upphämtning av min otroligt kvinnliga rosa och lila sovsäck (med tillhörande mensfläck). efter det vet ingen vad som kommer hända, förutom att jag i vilket tillstånd jag än befinner mig kommer ta en buss mot östergötland halv sju på morgonen.

i norrköping kommer det eventuella tillståndet att förbättras/förvärras (beroende på hur en ser det) eftersom repris-valborg har varit inplanerad där sedan länge. och det kommer bli grymt kul, roligare än valborg itself!!

ska jag knoppa nu kanske?
under pride fick jag den eminenta iden att inte sova förrns typ midsommar. det är ju ändå nu som allt är som bäst och det aldrig är riktigt mörkt. eller som min faster säger "sova hinner du göra i vinter". det är skönt att folk förstår en :) dessutom kan jag ju räkna timmarna jag är kvar i sverige, så det känns ju onödigt att sova bort dem. särkilt utan sked.

ring mig efter två imorrn så kan vi sjunga någon sentimental nationalromantisk skolavslutningssång tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)